Varför stoppade inte Gud terrorattentatet i Stockholm?

Människorna brändes av stark hetta och hädade Guds namn, han som har makt över dessa plågor. Men de omvände sig inte så att de gav honom äran. ” – Upp 16:9

Givetvis vill vi alla att det inte skall finnas någon terrorism på jorden men lösningen på problemet är att återgå till Gud och leva i kärleken till våra medmänniskor.
I Uppenbarelseboken finner vi liksom i många andra ställen i skriften, hur Gud hällde sina vredesskålar över människorna. Dessa yttringar av Guds vrede var smärtsamma för människorna. Liksom vi alla nu får känna smärta över gårdagens attentat. Det var något som Gud gjorde för att varna människan för deras synder, och att synden för med sig konsekvenser. Nu är Gud sen till vrede och stor i sin nåd så han tillåter väldigt mycket mindre att drabba människan än vad vi egentligen förtjänar ”Om du, Herre , tillräknar synder,Herre, vem kan då bestå? ” (Ps 130:3). Om Gud skulle i sin fullhet handla med oss efter våra synder skulle jag och du för länge sedan vara utrotade från denna jord. Men Gud på grund av sin godhet och nåd har inte gjort det, utan Han låter oss leva vidare och Han visar sitt tålamod med oss.
Att Gud inte stoppar all ondska på jorden är alltså en varningssignal till oss alla och för att visa oss våran hjälplöshet utan Gud. Gud vill att folk skall vända sig till honom och ge honom äran istället för att leva ett liv i synden. Dock omvände sig inte människan tillbaka till Gud i våran vers framför oss, utan fortsatte att häda Gud som hade makten över dessa plågor. Jag har följt media nu under detta dygn och inte en enda gång har jag hört någon säga ”Vi måste omvända oss och komma tillbaka till vår skapare”, ”Vi måste sluta kasta ut Gud ur våra skolor och ur vårt samhälle och gå tillbaka till honom”. Nej, istället fortsätter man precis som förut och Jesus nämns aldrig som en lösning på problemet. Istället borde var och en återvända till Herren. Herren är vår enda hjälp och den enda som kan sätta stopp för allt elände på jorden. Vilket vi ser i versen framför oss ” han som har makt över dessa plågor” Terrorism och all djävulskap vi finner på vår jord är alltså något Gud inte stoppar för att påminna oss om syndens hemska konsekvenser. När vi lever i kärleken så vill ingen skada andra och då utrotas all terrorism och annan djävulskap. Jesus sade ”Men om ni inte omvänder er, går ni alla under som de ” (Luk 13:3) Om alla i hela världen skulle omvända sig till Herren, så skulle alla leva i kärleken mot sin nästa och det skulle aldrig mer finnas någon ondska på jorden, och ingen skulle gå under på grund av sådana här händelser. Jesus kan förändra hjärtan fulla av hat till hjärtan fulla av kärlek. Låt oss därför omvända oss till Herren och älska våra medmänniskor då finns inget hat mer i våra hjärtan då undgår vi Guds vrede som drabbar alla dem som inte lyder Jesus Kristus. Jesus sade ”Den som inte lyder Sonen [Jesus] ska inte se livet, utan Guds vrede blir kvar över honom. ” (Joh 3:36)..

Advertisements

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s